Retur Policy

Returpolicy för Zorandi

Ångerrätt

Vid köp av varor på vår webbplats har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har mottagit din beställning.

Så här nyttjar du din ångerrätt:

  1. Meddelande: Kontakta oss via e-post på kontakt@zorandi.se och ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller.
  2. Retur: Returnera produkterna omedelbart och senast inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ångern. Du står för returfrakten och är ansvarig för produkternas skick vid retur. Produkterna bör skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  3. Återbetalning: Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd, tvättad eller skadad produkt.

Var kan jag hitta mitt ordernummer för att registrera min retur?

Ditt ordernummer finns i bekräftelsemailet du fick efter att du gjort din beställning. Det är en sifferkod på 4 siffror. Om du inte har mottagit detta e-postmeddelande korrekt, hjälper vår kundtjänst dig gärna.

Ej utlösta varor

För ej utlösta varor debiteras en administrativ avgift om 30% av ordervärdet. Detta gäller om du inte hämtar ut ditt paket eller om du uppger felaktig adress som orsakar att paketet skickas tillbaka till oss.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Så här går du tillväga vid reklamation:

  • Kontakta oss via e-post på kontakt@zorandi.se och ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Cashback-erbjudande

För att underlätta för våra kunder erbjuder vi en cashback på 30% av det ursprungliga priset på din order. Beloppet återbetalas direkt till dig. Genom att utnyttja detta erbjudande kan du behålla artiklarna för ett senare tillfälle eller kanske glädja en anhörig med en fin present. Vi hoppas att detta gör din shoppingupplevelse ännu mer bekväm! 

Om du inte vill acceptera cashback-erbjudandet kan du returnera varan enligt instruktionerna ovan. Kontakta oss för att få returadress.

 För mer information om den lagstadgade ångerrätten, besök konsumentverket.se.

Kontakt

För frågor eller ytterligare information, kontakta oss på kontakt@zorandi.se.